Kultura pití alkoholu

24. září 2015 v 17:25 | AD |  Myšlenkový proud
Na začátek bych chtěla říct, že vůbec netuším, jak chci, aby tento článek vyzněl. Rozhodně ne negativně, ale taky ne úplně pozitivně. Berte to prostě jako zpověď člověka, který se rád napije, ale jeho cíl života není zlít se do němoty co nejčastěji to jde.

Nebudeme si nic nalhávat, omladina každé generace byla svojí náturou vždycky stejná. Třebaže některé jazyky tvrdí, že "za nich ty děti tahkle drzé nebyly", po několika inkriminujících dokumentech mohu potvrdit, že byly a že to tak bylo pořád a je tomu tak neustále. Tedy to, že starší generace si stěžují na mladší. Neberte si to špatně, já to tak ani nemyslím, prostě to tak je. Můžu vám ukázat i ony inkriminující dokumenty, nalezené na tumblru.


Kdysi dávno, v 17. století, si nějaký akademik prostě musel postěžovat, jak je ta mládež strašná. Za něj to bylo jenom studium, galantnost a ta správná móda.
Lidi jsou pořád stejní, i když se svět kolem nás mění.

Teď se tedy dostávám k jádru tohoto článku - co myslím tím strašným nadpisem "kultura pití alkoholu". Popravdě, přátelé, vyrůstali jsme v tom každý, někdo to přijmul hravě a s úsměvem a ani to nevnímal jako nějaký problém, někomu to bylo vždycky trochu proti srsti (jako kupříkladu mně). Všimli jste si někdy, že pití alkoholu je bráno jako jakýsi rituál, kterým si musíte projít, abyste byli dospělí? Že cíl některých lidí je prostě se nechutně zřídit, a to někdy ani ne proto, že je to prostě baví, ale protože pak si to můžou nosit jako takový odznáček, "teda, Péťo, tam jsme se vožrali, co, to byla pařba"? Alkohol je ve společnosti brán jako něco tak přirozeného, že vás ani nenapadne, že někdo prostě nepije - člověk, který nepije, tak nežije, člověk, který nepije, je teda fakt divnej. V dospělosti už se to tak u lidí nebere, ale když je vám 15 a tohle řeknete svým spolužákům, koukají na vás, s prominutím, jako na vola.

Já jsem v 15 nepila vůbec. Pivo ani víno mi nechutnalo a tak jsem se jaksi odřízla od svých vrstevníků, věčně zavřená ve svém pokojíčku, kde jsem si četla a psala a potom šla spát (to je stále můj ideální den, popravdě). Na gymplu jsem si však udělala pár opravdu dobrých přátel a s nimi mi nevadilo jít někam do hospody a něco alkoholického si dát. Ještě nikdy jsem se nezřídila tak, že bych musela běžet zvracet na záchod, ale jev dvojitého vidění už jsem zažila.

Takže tak je to asi u mě - nevadí mi pít s lidmi, které znám, ale jít si sednout někam do nonstopu do půl šestý ráno se mi stále nevýslovně příčí. Což jsem na seznamováku, ze kterého jsem se právě vrátila, viděla běžně.

Nikoho tady nechci odsuzovat a vlastně by to ode mě bylo i poněkud pokrytecké (když jsem se už přiznala, že se přeci jenom napiju ráda). Jen jsem se cestou zpátky domů snažila přijít na to, proč má alkohol na naší společnost takový vliv, proč je to bráno jako něco, čím by si fakticky měl každý projít. Pokud jste se ve 14 neopili na krabicáku, jakobyste nežili (mě poprvé zachutnal alkohol v 17, když mi byla o Vánocích v opravdu velké zimě nabídnuta becherovka). Na tuhle otázku možná neexistuje úplně přímá odpověď - snad jen se týká jakési lidské potřeby utéct pryč z reality, ze světa, ve kterém žijeme. Alkohol je něco, co to umožňuje, a také je to prostředek, který lidé k tomu útěku využívají nejvíce.

 


Komentáře

1 Karma Karma | Web | 24. září 2015 v 17:49 | Reagovat

Eh, článek fajn, ale přijde mi úplně zbytečný, tumblr na tebe nemá dobrý vliv. :D Tam se taky pořád řeší blbosti. Jinak mě nikdy nepřišlo, že by to tak bralo bráno, prostě jsou lidi co pijou a co ne. Poprvý jsem se vožrala v 17ti a ačkoliv kolem mě všichni pili už dřív, nikdy to nikomu nepřišlo nějak divný a brali to jen jako moje rozhodnutí. Neviděla bych to jako takovou big deal.

2 AD AD | Web | 24. září 2015 v 17:51 | Reagovat

[1]: Tohle je tak jediná věc, která na mým blogu poslední dobou nebyla ovlivněná tumblrem :D. Tohle je můj interní problém, kterým trpím už od nějaké 9. třídy, nejde ani o to, kdy jsem se poprvé "ožrala", ale o to, že se nerada chodím ožírat.

3 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 24. září 2015 v 18:05 | Reagovat

[1]: Ale jo, divila by ses, jak moc jsou lidi, co nepijou proto, že nechtějí a nechutná jim to, strašně hrozně divní.
Já jsem to nejdřív měla jako ty, že jsem dlouho nic nepila, páč mi to nechutnalo, pak jsem se jednou dost opila na oslavě, protože to pili všichni a je to tak hustý, žejo, a pak jednou o pár let později na další, protože tam jsem zase neměla co jinýho dělat než sedět a něco ucucávat, protože se se mnou nikdo nebavil (a mně to nevadilo, akorát jsem nemohla jít domů, protože jsem neměla páru kudy a kamarádka, s kterou jsem pak měla vyrazit, se tam naopak bavila velmi dobře :D), akorát, že pak jsem si nakonec řekla, že mi to nechutná a fakt nedává smysl pít něco, co mi nechutná.
Nejvíc mě ale vždycky odrazoval ten nesmyslnej výsměch. Jít někam s přáteli, jo, fajn. Nedat si alkohol, jo fajn, sem tam poznámka, že zase budu pít jenom džus nebo tak, dobře no. Ale když teda si objednám pivo, tak sklapnou, že konečně mám pivo? Ne, ještě debilnější otázky jako co se staloooo? Ty taky budeš pííít? A všichni jak u vytržení, takže už jen tomuhle natruc si nic alkoholickýho neobjednávám. Ale to je se vším, rodiče se rozčilovali, že jsem pořád seděla u počítače, ale když jsem šla jednou ven nebo si šla číst na balkon nebo tak, tak se začli posmívat jakože jééé hele kdo vylezl z pokoje? Ale místo toho, aby se pak člověk cítil, že dělá něco normálního, tak se cítil jako kretén, že radši nezůstal u svojí divnosti, když se mu za normálnost smějou.

4 AD AD | Web | 24. září 2015 v 18:11 | Reagovat

[3]: Tak to vím přesně o čem mluvíš, tím si procházím neustále. V tom novým kolektivu, který teď mám na vejšce, už to tak není, protože mě VIDĚLI, jak piju alkohol, ale na základce to bylo samý "teda, Anička se napila něčeho alkoholickýho, to jsou Vánoce", takže s nima jsem nechodila nikam, a na gymplu to bylo v podstatě to samý až na ten rozdíl, že ty lidi jsem měla ráda, tak jsem jim ty kecy odpustila :D.
Další fajn věc je, že já jsem taková úzkostlivá osoba, takže tímhle opravdu strašně trpím. :^)

5 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 24. září 2015 v 18:15 | Reagovat

[4]: No to já netrpím, já spíš mám problém, že se pak většinou naštvu a dotyčné pošlu do prdele, což pak vyvolá naštvání kolektivní, uraženost, hádku a nakonec rozchod do jiných místností :D Ale vůbec si přitom neuvědomujou, že tím dosáhnou přesně úplnýho opaku, než by i kolikrát chtěli. Když někomu nadávají za to, že je v něčem divnej nebo dělá nebo nedělá něco co by měl nebo neměl, aspoň mně nepřijde logický se mu posmívat, když to pak udělá tak, jak chtějí oni... heh, asi jsi mě inspirovala k článku o dalším úseku pitomýho lidskýho chování, možná to někdy sepíšu :D

6 Arvari Arvari | E-mail | Web | 24. září 2015 v 18:32 | Reagovat

Musím říct, že jsem taky nikdy nepochopila to, co provozovali skoro všichni kolem mně ještě dávno před osmnáctinama - ožrat se prostě jen proto, aby se člověk ožral, protože když se neožere, tak se nepobaví. Jako, neříkám, že bych nikdy nešla někam posedět na pivo nebo na dvě, ale je to pro mě totéž jako jít si sednout do kavárny nebo čajovny. Prostě si dám pivo, protože na něj mám chuť, ne protože se ode mě čeká, že budu chlastat.
Zkrátka, nikdy jsem se neúčastnila akcí typu 'pojedeme k někomu na chatu a příšerně se tam ožerem'. Není divu, že jsem byla už na gymplu kapku outsider... :-D

7 AD AD | Web | 24. září 2015 v 18:35 | Reagovat

[6]: Vidím to stejně a jsem na tom stejně :-D .

[5]: Tak to já se nerada hádám :D. Já jen vždycky udělám grimasu a pak po zbytek akce nepromluvím ani slovo :D.

8 leani leani | E-mail | Web | 24. září 2015 v 19:21 | Reagovat

tak to bude opravdu všude stejné..já zas nepila, protože jsem se bála, že mě chytí policajti a bude průšvih. :D takže vždycky jenom lok, dva, aby to vypadalo.. :D

9 Kája Kája | Web | 27. října 2015 v 13:55 | Reagovat

Už jsem strávila tolik večerů vysvětlováním lidem, proč jako nepiju... :D  Přitom mi na tom ani nepřipadá nic k vysvětlování. Prostě to tak je a basta.

Ale jako... ne že bych přímo nějak odsuzovala lidi jen proto, že se rádi napijou... Jen to chce znát míru. Aby byla na večírku zábava i z jiného důvodu, než z toho, co kdo z opilosti provedl a kde se pozvracel...

10 hedd hedd | Web | 27. října 2015 v 14:39 | Reagovat

Já se (zatím :D) ještě nikdy neožrala,ale co byste po mně chtěli, vždyť mi je necelých 17! Na táboře si občas dám pivo, chutná mi. Víno stejně tak. Ale musím si přeci šetřit játra, no ne?

11 Háčko Háčko | Web | 27. října 2015 v 15:27 | Reagovat

Alkohol - dobrý sluha, zlý pán :D Mne sa páči, že si sa priznala, že si rada vypiješ, ale nepreháňaš to. Tak je to správne. Je fajn vypiť si, neodsudzovať ľudí, ktorí nepijú (aj v tom je kúzlo), ale zároveň vedieť, kedy je to dosť. Ja som s alkoholom nikdy nemala problém, málokedy robím veci, za ktoré by som sa hanbila, ale jeden čas som to príliš preháňala, čiže sa obmedzujem, čo môžem, a dávam prednosť inej zábave. Viem sa baviť aj bez alkoholu, ale zasa sa nepotrebujem baviť na to, aby som sa opila :D Príde mi, že viac ľudí má potrebu alkohol vyznávať ako nejaký nápoj Bohov, a podaktorí zasa úplne naopak - každopádne, je fajn objaviť tú zlatú strednú cestu :D

12 veri-art veri-art | Web | 27. října 2015 v 15:47 | Reagovat

Taky jsem nikdy nepatřila mezi ty lidi, co už v 15-ti pijí první ligu a znají snad všechny druhy alkoholu. Ano, už jsem se taky párkrát opila, ale nikdy jsem naštěstí neskončila s hlavou v míse. Nechápu děti, které už i ve 12-ti pijí jako duhy. A podle nich kdo tak brzy nepije, není prostě in!

13 Illumináti Illumináti | Web | 27. října 2015 v 16:45 | Reagovat

wow
    such kultura
much alkohol
                 so abstinace
        d 8-)  8-)  8-)  8-)

14 Heaven Heaven | Web | 27. října 2015 v 17:17 | Reagovat

Jo, jsem outsider, protože mi je 18 a ještě jsem se neopila. Ale jednou mi bylo trošku zle po svatbě, ovšem nic jiného zvláštního jsem nevyváděla. Máš pravdu, dnes se pití alkoholu bere jako dospívací rituál i když je jedno, jestli ti je 13 nebo 17. Pití do němoty jsem nikdy nechápala, co z toho ti lidé maj? Maximálně pořádný bolehlav.

15 Sasanka Sasanka | Web | 27. října 2015 v 17:25 | Reagovat

K alkoholu člověk dospěje stejně jako k celozrnému pečivu - začne mu to chutnat až později, s věkem. Aspoň to si myslím.
Naši vždycky říkali, že se musím naučit pít doma, abych si pak někde neudělala ostudu. Takže už od nějakých patnácti, šestnácti bylo běžné, že jsem si na rodinných oslavách dala pivo nebo dvě skleničky vína, případně trochu šampusu. To mi chutnalo snad už od páté třídy :D Ale ve svých jednadvaceti jsem se pořád "nepropila" k tvrdému alkoholu. Rum nebo vodku byste do mě nenarvali ani násilím. Občas si dám zlatou tequilu, ale vlastně to dělám jen kvůli tomu pomeranči :D
Opíjení do němoty je pro mě vedlejší efekt, když člověk neodhadne svou toleranci. Rozhodně to není nic k chlubení, spíš se nad tím zasměju ("zase jsem to přehnala, to jsem ale blbá") a doufám, že příště už vychytám ten správný moment, kdy pít přestat.
Ale musím se přiznat, že občas mám hroznou chuť se opít a vyvádět blbosti. Svět pak aspoň na pár hodin vypadá jako skvělé místo a všechny problémy aspoň na chvíli zmizí.

16 Stínka Stínka | Web | 27. října 2015 v 17:46 | Reagovat

Mě alkohol nikdy nelákal a ani nebude. Nevím proč, ale vždy mě to nějak táhlo spíše od něj :D

17 šílená kokoska šílená kokoska | E-mail | Web | 27. října 2015 v 18:04 | Reagovat

Mě je 16 a alkohol nepiju vůbec. Snad s výjimkou Jinu s citronem. Ten jsem ochutnala na dovolené na Menorce a ten mi chutná. Ale jinak alkohol vůbec. Smrdí mi to a prostě fujka :D

18 Holoubek Holoubek | E-mail | Web | 27. října 2015 v 21:09 | Reagovat

Také to nechápu. Já si k alkoholu hledám cestu velmi pomalu a stále to pro mne není nic světoborného. Nikdy mi moc nechutnal. Jako zlepšuje se to, ale k čemu to je? Stejně bych si raději dal džus nežli víno. Jenže už je to tak nastavené - popíjet s někým společně víno je více sexy...
O opíjení do němoty nemluvím, zaplaťbůh se mu úspěšně vyhýbám i jako divák. :-D

19 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 27. října 2015 v 21:13 | Reagovat

Já vlastně taky moc nepiju. Když někde jsem, tak si dám sklenku nebo dvě nějakého vína. To pak zapiju džusem. Vlastně nejlepší je začínak oslavu, párty nebo hasičský bál či cokoliv jiného kofolou, aby člověk neusnul. Tuhle jsem si totiž dala nějaké frisko a už jsem jsem se musela přemáhat, abych neusnula opřená o zeď. Ale jinak jsem na sobě nic nepociťovala.
Vlastně jsem vykoumala, že nejlepší je kofola, pak sklenka vína, pak neco k jídlu. Nejlépe nakládaný hermelín nebo chlebíček. Nic se šlehačkou. Pak džus a potom už člověk nemá ani na nic chuť.
Ale pokud si mám vzpomenout na nějakou opileckou chvíli, tak to bylo tenkrát, když jsem si léčila bolest v krku. Chtěla jsem si udělat čaj s rumem. Jenže jsem tentokrát neodhadla množství a jako ta největší frajerka jsem si dala čaj s rumem skoro půl na půl. Mě se udělalo takové divno, že jsem pak ani nemohla vylézt schody. Oni jsou tyhle podobné směsky zrádné. Zvláště ty hodně sladké Člověk pije a klábosí a nic mu není. A najednou vstane a už by skoro upad. Ještě že jsem byla doma. :-) Ale jinak taky nechápu lidi, co se opíjí cíleně a pravidelně a ještě se tím chlubí a navádí k tomu ostatní.

20 Upr Upr | 27. října 2015 v 21:35 | Reagovat

Hned je to tu samej slušňák :-D

21 Aidee Aidee | Web | 27. října 2015 v 22:36 | Reagovat

[20]: Sorry, ale přesně tenhle přístup nesnáším :D. Když se člověku nechce jít dvakrát opít, tak je to očividně STRAŠNĚ vtipný.

22 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 27. října 2015 v 22:47 | Reagovat

Hmmm, mám v rodině dva alkoholiky a pár podobných předků před nimi také bylo :-)
Trošku mi trvalo, než jsem si to uvědomila, ale když teď vidím, jak se z chytrých lidí stávají otroci chlastu, lidi bez argumentu, kteří zcela evidentně nejsou schopni přemýšlet ani nad tím, co říkají za střízliva, tak si dávám pozor...
Pokud jsou v rodině sklony, pak je velká pravděpodobnost, že se člověk stane alkoholikem také :-) A já alkáč prostě nebudu :-)

23 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 28. října 2015 v 0:27 | Reagovat

No...a co jako?

24 Jana Jana | E-mail | Web | 28. října 2015 v 8:02 | Reagovat

Lidi by měli raději hulit - ale bacha, marijánka je droga!!! :D :D Ale jo, také to nechápu. Já ani nikdy nechápala sebe, co si tím dokazuji (jo, co jsem byla na vysoké a ne na veterině jsem se uměla střískat...). Asi věkem jsem přišla na to, že to není ono.

25 Grumpy Grumpy | Web | 28. října 2015 v 8:50 | Reagovat

To je jako "Pojď na mě z boku". Nějak jsem nepochytila myšlenku článku. Že ti v patnácti nechutnalo pití? To zdaleka nejsi jediná.

26 Kix*♥ Kix*♥ | Web | 28. října 2015 v 9:25 | Reagovat

Je mi 19, alkohol jsem nikdy nepila a ani kapku nevyzkoušela. Lidi kolem mě to nechápali, teď mě obdivují, že to vydržím a ani nezkusím. Nepotřebuju, netáhne mě to, nechci. A ne, nesedím doma na prdeli zavřená. Na zábavy a akce, posezení s přáteli chodím, ale nemám potřebu si nic alkoholického dávat... užiju si to i tak :-) Světe div se, můj život běží skvěle, bez problémů, s kopou fajn lidí okolo mě, s přítelem i bez alkoholu :-). A mé "nepití" je pro mě zatím spíš velké plus, než nevýhoda... A nemyslím si, že by to do budoucna bylo jinak.
Sto lidí, sto chutí :-), někdo tuhle "kulturu" prostě dokáže bojkotovat a ustát si své...

27 Upr Upr | 28. října 2015 v 16:18 | Reagovat

[21]: Né mě zase obecně na blogu.cz fascinuje, že tu vždycky vyjede nějakej článek dne, o tom jak někdo ousider a jak "de proti proudu" a v komentářích je najednou 80% lidí, který sou vlastně taky úplný "černý ovce společnosti" (jak se sami sebe nazývaj, nebo do tý role alespoň stylizujou).

Já mam alkohol dost kladnej vztah. Mám ho spojenej s klidným večerem, dobrým jídlem a buď zajímavým filmem nebo společností.
Myslim si, že naprostej abstinent je stejně omezovanej jako naprostej notorik  - samozřejmě pokud někdo k tomu má chorobnou závislost a ničí mu to život, tak neni jiná cesta než nepít absolutně vůbec, mluvim tu spíš o těch lidech, který sou pobouřený ostatníma lidma kolem, a proto nepijou.
Je to stejný jako u člověka kterej se nechutně přežírá a u anorektičky. Sou to dva naprostý extrémy, ale jejich hlavní téma je jídlo. Normální člověk se prostě nají a pak dokáže aspoň další třetinu dne normálně fungovat a myslet na ostatní věci. Stejně tak morální abstinent a notorickej alkoholik. Jejich hlavní téma je taky alkohol. "Nebude chtít abych si připil? Budu jim to muset vysvětlovat. "Šel bych si s nima sednout, ale oni určitě budou popíjet a mě to pak nebude bavit...."

Prostě je to o disciplíně a vůli, že člověk by měl vědět, kolik vydrží a kdy je třeba si dát pauzu. To že si někdo za každou cenu nedá ani skleničku, člověka ovládá a omezuje jako notora, co dopíjí zbytky v 7 ráno.

28 Víla Víla | Web | 28. října 2015 v 18:18 | Reagovat

Vybavuji si rozhovor s kamarádem, když nám bylo čerstvých 17. Tehdy mi s flaškou ruce zasvěceně vysvětloval, že mu sice alkohol vůbec nechutná, ale pije to, protože to dělaj všichni. :-)

A já osobně jsem teda mezi 18-21 lety chlastala. Hodně. A chutnalo mi to. Všichni to věděli. Pak jsem se jednou podívala na fotky, poslechla si, jak se opilá chovám, a uvědomila si, že ne, že takhle to dál fakt nejde. Peníze co jsem utratila za večery strávené v hospodě teď dávám na výlety, do kina, do muzeí. Nějak mi teď ten život připadá plnohodnotnější. Ale to neznamená, že bych ty věčně opilé mladé přestala chápat. Jenom si tajně doufám, že oni chápou, že alkohol není všechno :))

29 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 28. října 2015 v 18:52 | Reagovat

[27]: Abstinent, co nepije co mu nechutná, je úplně stejně omezenej jako někdo, kdo nejí brokolici, protože mu nechutná. Co je na tom? Představa, že když nechci pít alkohol, tak na to furt myslím a všem to cpu, je dost mimo. Nějaký omezení by asi bylo, kdybych se fakt bála, že vlak vykolejí, a tak místo přímý cesty jezdila do školy autobusem se čtyřmi přestupy, ale když jde o to, že mi nechutná "dělat" něco, co "dělat" absolutně nemusím a "nedělání" mě neomezuje v ničem, tak v čem je to... omezení? Si fakt někdo plánuje, že někam nepůjde, protože by "musel vysvětlovat, že nepije"? To už je spíš záležitost nutnosti přemýšlet nad vším, co se může stát, pokud. Ale jo, přiznávám, pokud někde spočívá zábava pouze v tom, že se pije, tak to by mě to nebavilo, no. Ovšem zase, v takový společnosti jsem ještě nebyla.

30 Aidee Aidee | Web | 28. října 2015 v 20:18 | Reagovat

[27]: Tenhle článek jsem nechtěla napsat v tom smyslu že "jdu proti proudu a proto jsem strašně cool". Několikrát se tady i vyjadřuju, že se ráda napiju. Jen mě neskutečně sere ta alkoholová kultura. Když se lidi kolem mě baví "A pamatujete ty časy, kdy jsme se poprvé opili na krabicáku ve čtrnácti v parku?" a začnou nostalgicky vzpomínat, tak si připadám strašně nepatřičně. A nepříjemně.

31 Karryanna Karryanna | E-mail | Web | 28. října 2015 v 20:27 | Reagovat

[27]: Nepřijde mi na tom nic moc fascinujícího. Na Blog.cz je tolik blogerů, že by bylo divné, kdyby se nenašel nikdo se stejným přístupem. A lidi, zvlášť jsou-li se svým názorem ve svém okolí sami, se rádi ozvou, že to mají stejně. Zas člověk nemusí být se svým názorem sám na světě, aby nějakým způsobem šel proti proudu.

Mám ve svém okolí několik abstinentů, někteří abstinují ze zdravotních důvodů, někteří z přesvědčení, a nemám pocit, že by alkohol byl jejich tématem dne. Ale samozřejmě záleží i na společnosti. Člověk, který si v hospodě objedná džus a následně bude muset půl hodiny vysvětlovat, proč si jako dává džus a jestli si fakt nedá aspoň jedno pivčo a proč jako nechce pít, bude nucen řešit alkohol o něco víc než člověk, který si objedná džus a pak si jím s pivaři připije na zdraví :)

32 Marek Marek | Web | 28. října 2015 v 20:41 | Reagovat

Občas si dám nějaké pivo po sportu. Většinou,ale rychle přecházím na džus. Panáky skoro vůbec nepiji. Přijde mi to zbytečné. Akorát z toho bývá špatně a tělo s tím zbytečně bojuje.

33 stuprum stuprum | Web | 28. října 2015 v 21:21 | Reagovat

Kdo nepije, má zdravá játra. 8-)

34 Kája Kája | Web | 28. října 2015 v 21:38 | Reagovat

[26]: Cože? Cože? Já mám nějakou kolegyni? :-O Jůů, jdeme slavit! Džusem, jak jinak.

35 Deine Deine | E-mail | Web | 28. října 2015 v 23:08 | Reagovat

Moc dobře napsané. Já pití nikdy nijak neodsuzovala - začala jsem příležitostně pít tak v těch 15. Ale jak jsi zmínila, určitě jsem neopíjela do němoty a končila někde pod mostem :). Zle z alkoholu mi sice už bylo, ale jsou to výjimečné situace, kterým se vyhýbám. Nyní v 19 už to beru jako příjemnou záležitost, takový 'společenský lubrikant', ale všeho s mírou :D

36 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 29. října 2015 v 0:21 | Reagovat

V 15 nepít je podle mě vzhledem k zákonům samozřejmost, ne ctnost a něco, za co by se měly stavět slavobrány. Já jsem taky nezapadala protože jsem neměla v plánu opíjet se do němoty a nemám to v plánu dodnes. Opilost je pro mě omyl, kdy jsem neodhadla, jestli si mám dávat tu poslední skleničku. To je podle mě zdravej přístup k alkoholu a jestli to někdo neumí, je to jeho problém, a dost závažnej.

37 Olja:) Olja:) | Web | 29. října 2015 v 9:55 | Reagovat

Souhlasím s tím,že je dost divné,jak je dnes pití alkoholu u mladistvých naprosto normální věc. Já jsem třeba patřila mezi ty mladistvé s pubertou,která s nimi hodně mlátila,tudíž jsem to měla samé party,akce a litry chlastu,cigára a nevím,co všechno :D jako když si na to takhle zpětně vzpomenu,tak je to docela sranda. Vlastně jsem byla prototyp holek,které dneska nesnáším. Chodili jsme kalit každý víkend a tehdy mi přišlo naprosto v pohodě být každý pátek nebo sobotu (byli víkendy,kdy jsem to zvládala oba dny) opilá. Jo strašná sranda :D celkově si myslím,že není úplně normální,že ve svých 18 letech jsem zvyklá chodit každý víkend na pivo a dát si minimálně 3-4 kousky nebo prostě nějaká vínka. Před měsícem jsme se s kamarádem vsadili,že budeme 3 měsíce nepít a můžu říct,že teprve teď poznávám,jak jsou lidé zděšení z toho,když řeknu,že nepiju. Všichni začnou: "To bych nevydržel." Což je docela smutný. Jsme dospělí teprve několik měsíců a už lítaj kecy,že nevydržíme 3 měsíce bez alkoholu.

38 Upr Upr | 29. října 2015 v 12:31 | Reagovat

[29]: [30]: [31]:
Jak už tady sami píšete, tak ve společnosti je to zažitá kultura, když nepijete tak s tim ste konfontovaný poměrně často, důkaz toho je i tedle článek a ty komentáře, protože jinak by ste o tom asi neměli důvod psát.

Nejíst brokolici a nemoct si ani slavnostně připít (zas myslim morální abstinenty né ty kvůli předchozí závislosti) je docela rozdíl. Znam několik takovejch lidí ve svym okruhu (většinou silně nábožensky založený) a je to takový prapodivný, když si nechtěj dát ani slavnostní narozeninovej přípitek špetky sektu.  

Zásadně se v 99% má pít na chuť a maximálně na jemný uvolnění, to opravdu krabičák neposkytne. Jestliže někdo opravdu začínal na krabičáku nedivim se špatné zkušenosti. Kvalitní víno lze najít klidně už za 60 kč po slevě v nějakym superhyper. Krabičák neni ani víno, ale mix zkvašenýho ovoce všeho druhu, do ví s jakejma mňamkama navrh.

Konzumace alkoholu má bejt obřad, má to člověka uvolnit, né ho to vysát, je to impulz k tomu si sednout do přítmí pokoje a rozjímat nad hudbou a filmem nebo véct nějaký rozumný debaty s lidma kolem. Člověk má pít, když má dobrou náladu, né aby zahnal smutek.

To co tady většina lidí popisuje, je banda puberťáků, který se, přesně jak tu zaznělo, ožerou nějakym hnusem v parku. Brát si z tohodle nějakej všeobecnej pohled a názor na alkohol je minimálně dost zjednudušený a jednostranný.

PS: neřikam autorka článku má aspoň v něčem asi podobnej názor, todle je spíš odpověď pro zarytý morální abstinenty v diskuzi.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PageRank ukazatel