Kingdoms of Amalur: Reckoning

13. září 2012 v 19:58 | Annie |  Počítačové hry

Kingdoms of Amalur: Reckoning je hra svým pojetím trochu připomínající Skyrim. Máme k dispozici obrovský svět a tím pádem lze u hry strávit opravdu hodně času (u mě to bylo něco kolem 70-80 hodin u jedné postavy), navíc nám hra nabízí skvělý bojový systém a pro mě naprosto kouzelnou grafiku. V některých aspektech u mě tato hra dokonce před Skyrimem vyniká, ale v těch dalších je zase Kingdoms of Amalur: Reckoning trochu nedodělaná a uspěchaná.
Každopádně, pokud vás zajímá můj názor na tuto hru, čtěte dál, protože se o tom teď tady trochu rozpovídám :).



Hned na začátek se přiznám, že třebaže tato hra vskutku má mnoho neduhů, mě naprosto uchvátila svou grafickou stránkou. Skyrim je nádherně realistický a jeho krajina a její objevování je jedinečný pařmenský zážitek, ale Kingdoms of Amalur: Reckoning má grafiku spíše takovou malebnou, krásnou, pohádkovou. Mapa je také obrovská a i když není tak velklá jako ve Skyrimu, můžeme mezi již objevovanými lokacemi taktéž cestovat rychlým cestováním a navíc hra obsahuje více načítacích obrazovek, takže se vám nemusí tolik sekat. Nevím teď, jak velké má ty požadavky na grafickou kartu, ale já to rozjela všechno na maximum a bylo to absolutně nádherné. Ta krajina mi mnohdy vyrazila dech, a věřte mi, že návštívíte všechno - od krásných, hlubokých lesů, po lesy plné pavučin a pavouků z nějakého hororu, až po pouště a krajinu plnou pralesů, a nesmím zapomenout na závěrečné překrásné krystalové země.
Sníh tu nehledejte, na to máme Skyrim.
Na druhou stranu, takto pohádkovou grafiku nemusí mít rád každý. Někdo prostě preferuje tu realističnost (já to v tomto případě nejsem) nad něčím takovým. A navíc, pokud se mi na této grafice zase něco nelíbilo, pak to byly lidi. Zbroje a zbraně byly nádherné a fantastické a skvělé, ale obličeje moc dobře vymodelované nebyly a vypadaly jako z nějaké o 10 let starší hry (no dobře, to možná přeháním, ale bylo to nic moc). Samozřejmě si ale postavu můžete vytvořit svou, máte na výběr s dvou typů člověka a dvou typů elfa, v příběhu se ale setkáme i s jinými nehratelnými rasami.


Nejdůležitější složkou každé RPG hry však bývá příběh a v tomto případě tomu není jinak. Je vidět, že se zde tvůrci rozhodli jít trochu jinou, netradiční cestou, a proto hra začíná tak, že vaše postava zemře. Vše se ale zkomplikuje a vás k životu vrátí jeden gnómský vědec, přičemž vy nemáte ani ponětí, co jste zač, trpíte ztrátou paměti. Postupně příběh nabere zase takové "klasičtější" obrátky, ale nápad je to rozhodně zajímavý a ocenitelný.
Na začátku si také můžete vybrat to, na jaký styl boje se budete specializovat. Při každém zvýšení levelu máte k dispozici body, které můžete investovat do "might", což je zcela jednoznačně cesta válečníka, "finesse", což je naopak cesta dobře známého fantasy RPG lotra, a nebo do "sorcery", což vás zavede na cestu mága. Samotný způsob tohoto zvyšování levelu je trošku podobný Skyrimu, můžete být napůl mág a napůl lotr, nebo klidně všechny tři věci dohromady. Level ale nezvyšujete děláním věcí jako "lockpicking" atd, ale klasickým sbíráním zkušeností.
Pokud bych se měla rozpovídat o těchto dovednostech, ke kterým si dáváte body - no, nic moc. Nejvíc mě asi bavilo "blacksmithing", kde jsem měla možnost vykovat si svou vlastní zbraň či zbroj, pojmenovat ji, kompletně ji utvořit. Vypáčit zámek truhly ale můžete zvládnout s minimálním množstvím investovaných bodů, pokud nejste líní jako já a neklikáte pořád na automatické vypáčení, jehož pravděpodobnost úspěchu se zvyšuje právě investovanými body. Na druhou stranu "dispelling" jsem nikdy nepobrala a vždycky, při každém pokusu, jsem selhala. Asi jsem úplně blbá nebo co.


Jak už jsem psala, ačkoliv se příběh snaží být trochu originální, nakonec stejně dojde ke klasickým klišé, jako je "sexy společnice hlavního hrdiny bez kalhot" nebo "jenom ty to dokážeš zastavit, ó mocný hrdino". Což vám vadit nebude, pokud na příběh nejste zrovna nároční a jde vám o rubání nepřátel, a popravdě, ani mě to moc nepřekáželo. Čas od času není špatné něčemu takovému pro změnu propadnout :). Musím se ale přiznat, že pokud něco bylo úžasné, byly to questy u frakcí. Skyrim má samozřejmě své Temné Bratrstvo či Cech zlodějů, které Amalur nemá, ale můžete se přidat např. k "Travelers", což je více méně spolek zlodějů, nebo k několika rodům Fae jako je např. "House of Ballads", nebo samozřejmě k nějakému tomu cechu mágů či žoldáků (ti se myslím jmenovali Warsworn). Příběhové linie těchto frakcí byly naprosto báječné, napínavé, podle mého mnohem lepší než hlavní příběh, a asi mě bavily nejvíce z celé hry. Co jsem navíc ocenila je, že na konci příběhové linie této frakce se ne vždy stanete jejím vůdcem jako ve Skyrimu. Ono to "naslouchám Matce v Temném Bratrstvu, velím Družiníkům, jsem Arcimág a Slavík Nocturnal, jo a ještě Drakorozený" je opravdu ke konci trochu trapné. Takže to, že se ne vždy stanete úplně nejvýše postavenou postavou cechu, ale třeba "JEN" opěvovaným hrdinou, opravdu potěší.
Co mě ale zklamalo, byly vedlejší questy. Za prvé, bylo jich zbytečně moc. Za druhé, byly nudné a bavily snad jen klasické milovníky rubačů nepřátel.
Také mě hodně, hodně zklamaly dialogy... které tam vlastně vůbec nebyly. Když jste se chtěli na něco zeptat, třeba na nějaké informace o městě, prostě jste v "dialogue menu" klikli na možnost "the city" a druhá postava začala mlít. Vaše postava nemá hlas a zřejmě je i duševně postižená a neumí mluvit, aby vynahradila ty svaly a epickost. No párkrát jste měli možnost prohodit nějakou větu typu "You're right". To bylo fakt něco.


Co na této hře je třeba pochválit je bojový systém. Já jsem hrala za rogue a náramně jsem si to užila. Máte samozřejmě k dispozici ty určité schopnosti, navíc se opravdu musíte naučit, kdy uskočit a kdy třeba použít štít. Navíc si musíte vypěstovat taktiky proti určitým typům nepřátelů, protože samozřejmě každý je zranitelný a odolný vůči něčemu jinému (třeba nebudeme metat ohnivé koule proti ohnivé "niskaru, atd).
Co jsem slyšela, většina lidí si hru užila nejvíce za mága, ale co naplat, já poslední dobou preferuju roguníky.


Co říct na závěr k této hře? Not bad. Not at all. Ale mohlo to být lepší. Mě naprosto uchvátila grafika, hrozně mě bavily příběhy herních frakcí a velmi jsem si užila bojový systém. Naproti tomu mě zklamaly vedlejší questy a trochu ta odfláklost těch obličejů, a nejvíce jsem byla zklamaná v těch dialozích. Hlavní příběh byl dobrý, ale nějak zvlášť nenadchl.
Není to špatná hra, opravdu ne, a rozhodně stojí za to si ji zahrát třeba i nadvakrát. Někteří říkají, že je i lepší než Skyrim, což zase já netvrdím, Skyrim mám stále trochu radši. Ale pokud jste si užili Skyrim, užijete si i Amalur.

85%

 


Komentáře

1 Pe†er Fireworks Pe†er Fireworks | Web | 13. září 2012 v 21:11 | Reagovat

Né! Tos neměla dělat. Už takhle chci na Vánoce až příliš věcí a teď se musím fakt držet abych si tohle nepřipsal na seznam. :D O téhle hře jsem už slyšel a viděl jsem pár trailerů, ale to už je dlouho a když jsem je viděl myslel jsem že opět pujde o onlinovku, za měsíční poplatky, to že je to normální RPG mě potěšila. To prostředí mě naprosto uchvátilo, stejně jako ty mám radši takovéhle spíše komiksové podání než co nejvěrněji zobrazit realitu. No nevím, ještě trošku mi ale překáží angličtina. Neříkám že ji nemám rád či něco podobného a nejednou jsem si zahrál hru v angličtině ale abych přiznal barvu, češťina je přeci jenom pohodlnější. Uvidíme. Zatím žhavím počítač na očekávané Guild Wars u kterého už vidím že strávím několik dní v kuse. :D Takže další hra, která mi zabere 70 hodin. No, to asi né no. :D Ufff, docela jsem se rozepsal.. Ale co, když už tak už ne? :D

2 Annie Annie | Web | 15. září 2012 v 10:08 | Reagovat

[1]: Jo, ta Angličtina, to je pravda, no... ale věř mi, ono to tam není nikterak složité, vzhledem k tomu, že ty dialogy jsou hodně omezené.
A myslím, že ta hra za to stojí, sice je teda opravdu na delší hraní, ale je fakt dobrá (i když existují lepší, ale stejně, bavilo mě to) :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PageRank ukazatel