Šílenství jménem SOPA a PIPA

21. ledna 2012 v 9:22 | Annieren |  Myšlenkový proud

Popravdě řečeno, až do dnešního rána jsem se těmihle novými vymoženostmi Ameriky moc nezabývala. Až do dnešního rána. To jsem si teď jen tak z nudy přemýšlela a trklo mě. Že by to vůbec neovlivnilo můj život? OMYL.
Všechny texty a obrázky, co na tomto blogu nejsou mé tvorby, by musely pryč. Což znamená, že by musel pryč i tento obrázek z deviantArtu. Už nikdy bych si nestáhla žádnou písničku. Jistě, to je pirátství, ale kdo to nedělá?
Ale co mě vyděsilo nejvíc? Filmy moc nestahuju, protože to pirátství opravdu je, ale co seriály? Některé v Česku ani nevysílají a já už bych si je nikdy nemohla stáhnout, musela bych počkat na posranej českej dabing, který by možná ani nepřišel!
Musela bych se rozloučit s Big Bang Theory, Fringe, Grimmem, anime, Facebookem, googlem...
To jsi posrala, Ameriko!

Poprvé jsem se s tímhle zákonem střetla, když jsem chtěla jít v jeden den v týdnu na Wikipedii. Co to? Tabulka, že se koná nějaký protest. No tak jsem nad tím mával rukou a šla dál, no. Druhý den ve škole ale od jedné kamarádky slyším, že zrušily megavideo, na kterém si chtěla shlédnout nějaké anime, kvůli nějakýmu zákonu. WTF? To jsem se tím začala zabývat a totálně mě to všechno odrovnalo.

Nejvíc mě ale přesvědčil, vyděsil a dostal článek na deviantArtu, který by tento zákon zas až tolik neovlivnil, ale přesto se rozhodl postavit na druhou stranu barikády.

Jistě už tedy každý chápete nebo víte, o co v těchhle zákonech kráčí. Cenzura internetu. Myšlenka je to možná někde v hloubi dobrá, ale...
Amerika má být země svobody, bez cenzury. Tyhle zákony jsou pro ní dokonalým ztrapněním.
Kolik lidí všude po světě protestuje? Kolik stránek by to ovlivnilo? Nenašla by se JEDINÁ STRÁNKA, KTEROU BY TO NEOVLIVNILO!
Stránky státních institucí, společností, pisálků jako já, kreslířů, malířů, nějakých výrobců, pojišťoven, všemožných koníčků - všechny! Každá stránka má na sobě něco, co má zkopírované, na co nemá autorské právo.

Co by se tedy stalo, kdyby zákon prošel? Nu, stránky podobné megavideu by se prostě jednoduše zablokovali. Jak se ale píše na deviantArtu, zablokování jedné adresy uškodí několika dalším stránkám, které mají z této adresy třeba také něco zkopírované, nebo na ní odkazují, cokoliv. Navíc by se ale otevřeli obrovské červí díry a teď se div, Ameriko - viry a hackeři by se dostali do ráje.

Prostě ne. Důvod Ameriky je jasný - přichází o miliardy ročně, to ano, ale samozřejmě, že se chtějí pod touto záminkou zbavit i nepohodlných stránek.
Tyhle zákony neprojdou. Jsou moc velké protesty na to, aby to Amerika povolila. Jestli to udělá...


Pod těmito nebezpečnými zákony by internet, který má spojovat celý svět, ztratil své poslání.

(deviantart.com)

Ale pozor - my v Evropě teď mámě ACTU.

See for your self.

P.S. - Teď na fejsbůku čtu, že už je po všem bo co, ale megavideo s tím nějak nesouhlasí!

Pro všechny, kteří nesouhlasí s těmito zákony - slyšeli jste někdy ještě o NDAA? TO JE JEŠTĚ VĚTŠÍ ZLO! Dovoluje to Americe zabít kohokoli, na koho si ukážou prstem a obviní ho z terorismu!



 


Komentáře

1 KadetJaina KadetJaina | Web | 21. ledna 2012 v 9:53 | Reagovat

To je přesně to, o čem Májové mluvili 8-O

2 Siwa Siwa | Web | 21. ledna 2012 v 10:32 | Reagovat

Jen k začátku článku - u nás v Česku není nelegální stahovat obrázky, video (tedy filmy) a hudbu, jen to člověk nesmí sdílet. Nelegální je až software - hry, programy apod. Takže filmy se (zatím) nemusíš bát nějak stahovat. (Ovšem taky není dobré je stahovat od rána do večera, každý den v týdnu, po celé roky. Hm, asi takhle vyděsím spolubydlící. :-D)

Souhlasím, že je to možná dobrá myšlenka, ale naprosto prapodivně zrealizovaná. Je zablokován i megaupload, kde jsou i soubory, které jsou ke stahování přímo určeny nebo to je rozhodnutí autora. Co mají pak oni dělat, když jim to takhle zruší. Znovu to nahrávat někam jinam? :-?

Já jen doufám, že se Amerika vzpamatuje. Měla by si uvědomovat, že co udělá ona, má vliv i na nás, a ještě mnohem více v oblasti internetu. Jednou je jednou z nejvlivnějších (nejspíš asi nejvlivnější) zemí na světě, tak ať se tak chová.

3 d3stiny d3stiny | Web | 21. ledna 2012 v 10:36 | Reagovat

K tý ACTA, ta je celosvětová! Proti tý je SOPA jen slabý odvar. :-S
Jako s takovouhle se můžem velice brzo těšit na první skytečnou kyberválku. A to bude teprve síla.

4 Verloren Verloren | Web | 21. ledna 2012 v 10:44 | Reagovat

Ještě včera jsem nevěděla, co to SOPA vlastně je, ale teď nad tím čím dál víc kroutím hlavou. Jsem zvědavá, jak to dopadne. :-?

5 Teahouse Teahouse | Web | 21. ledna 2012 v 10:51 | Reagovat

O těhle zákonech už jsem taky slyšela a taky mě to nutilo dost přemýšlet... Nemohli by jsme už vážně nic.... Bylo by to úplně jinak.

Jinak- stejně tě musím hrozně pochválit za design... Je to úžasný... :) A když si představím, že bych ani tohle nemohla- vyrábět si designy z obrázku na dA....????

No hrůza :-(

6 Diary Diary | Web | 21. ledna 2012 v 10:57 | Reagovat

Chtěl bych se tě zeptat, jestli se nechceš přihlásit do skupiny WRITERS. Značně by to podpořilo tvojí autoritu. U nás na blogu jsou informace a odkaz, pokud by jsi měla zájem.
Pokud ne, smaž prosím tento komentář. D

7 Adelaine Pierce Adelaine Pierce | Web | 21. ledna 2012 v 10:57 | Reagovat

Tohle je hrozný. Zrušit megavideo?! Kurva, o tom ani nevím. Abych pravdu řekla, já mám v počítači celkem dost stažených filmů, seriálů a her. Asi bych byla v pekný kaši. Jasně, je to pirátství, ale.. kdo to nedělá? A máš pravdu, pro lidi ze zemí, jako je ČR, kteří by museli čekat milion let na dabing je to fér. Protože jako.. jak jsi psala. Internet by měl spojovat. Tohle je hrůza. Amíci jsou vyšinutý naprosto dokonale, jestli tohle dělají. Udlěají s tím jenom bordel, a to kvůli tomu, že to oni se svými financemi nezvládají, kvůli tomu oni hodlají ovlivňovat celej svět?! Pch.

Nelíbí se mi to. Nelíbí se mi co se celkově děje a svět jde do pěknejch kytek.

A k tomu terorismu - to stačí říct, když prohodíš v letadle slovo "bomba" a seš asi v háji. Tyjo..

8 Gabriela Gabriela | Web | 21. ledna 2012 v 12:01 | Reagovat

Navštiv blog, který se zaměřuje na naši školu. Téma školy je hlavně krása, móda, péče o vlasy a podobně. Pokud chceš podat přihlášku na naši školu, musíš do dne 31.1 odeslat vyplněný dotazník a úkoly. O tom, zda jsi přihlášku (přijímací zkoušky) udělala, se dozvíš následují den, tzn. 1.2.2012.

9 Annieren Annieren | Web | 21. ledna 2012 v 12:09 | Reagovat

[1]: Taky mě to napadlo.

[2]: Já jsem filmy nikdy moc nestahovala, díky bohu aspoň, že je to (více méně) legální :D.

[3]: Co říkal taťka, prý se hackeři nabourali na stránky FBI a jiných institucí. Už to začalo.
Ohledně ACTA - já jsem se zabývala hlavně SOPA a PIPA, a o ACTĚ jsem se dozvědla až přes fejsbůk, takže jsem si o tom moc věcí nezjišťovala.
Myslela jsem, že je to ten samý zákon pro Evropu, ale takhle... ech.

[4]: To my všichni...

[5]: Díky za pochvalu <3. Ale je to pravda, že bychom už tak nemohli vytvářet designy, a ty stampky dole by musely taky pryč.
Což o to, pořád bychom na internetu něco mohli, ale internet je známý tím, že je prostě bez cenzury a basta.

[6]: Podívám se na to.

[7]: Jak říkal můj profesor zeměpisu, všechno jde, ale do hajzlu :D.
I já mám v počítači stažených pár nelegálních věciček, ale na druhou stranu, každý nelegálně stahuje písničky. Všichni bychom měli velký problémy.
Je pravdou, že zákon NDAA mě rozhodil neskutečnou mírou. Je to jako za komunismu.

[8]: FU FU FU FU FU FU FU!

10 Moi Keiniku Sangová Moi Keiniku Sangová | Web | 21. ledna 2012 v 12:17 | Reagovat

Já stahuju všechno...i když občas i z oficiálních stránek, jsem teda pirát až na půdu. :-) Nevadí, se vsákne:-)Kdyby měli zavřít každýho, kdo si stáhl film nebo tak něco, zřejmě by zavřeli úplně každýho včetně sebe, díkybohu se to jenom nesmí sdílet. Zatím. Ale cenzurovat internet je vskutku zbytečná námaha. To snad ani nejde, už se to rozlezlo do takových neskutečných rozměrů, že to ani není fyzicky možný, ne? Fakt, ti Američani se úplně zbláznili. Už neví, co by si vymysleli. Kdyby místo toho postavili na Měsíci zakládnu, udělali by líp.

11 Matthias Matthias | E-mail | Web | 21. ledna 2012 v 12:27 | Reagovat

Přiznám se, že jsem taky přemýšlel o Fringe... Kde bych se na něj bez internetu díval? Trochu jsem googlil a zjistil, že se to vysílá i v ČR pod názvem "Hranice nemožného" a dá se to koupit na DVD, kde se to dá přepnout do originálního znění.

Jedna řada stojí pětset Kč... takže to bychom měli :) Nicméně stahovat hudbu a seriály a filmy pirátství není. Zákony ČR to nedefinují jako nelegální činnost (na rozdíl od sdílení).

12 hogreta hogreta | E-mail | Web | 21. ledna 2012 v 12:50 | Reagovat

To je jen nějaké velké boom, ono to pomine. Oni zjistí, že to už v dnešní době bez toho prostě nejde. Když se kdysi začaly prodávat rekordéry, které byly schopny nahrát film ze vysílání z televize, také se všichni oháněli autorskými právy a všichni byli vyděšení. Ale později se zjistilo, že to na prodej kazet či návštěvnost v kinech vliv nemá. Je to přirozený vývoj a každá vláda jednou zjistí, že to prostě nejde nějakým zákonem zastavit. A stejně - většinou stahujeme to, na co se podíváme jednou a  stačí nám to. Pokud jsme milovníci nějaké určité hudby, tak i přesto, že si ji můžeme stáhnout, si to cd koupíme. Stejně tak když jde o nějaký dobrý film - stáhneme si ho, ale předtím ho stejně chceme vidět v kině. Jde tam o ten zážitek z filmu, který ze sledování monitoru nikdy mít nebudeme.
Myslím, že pokud stahujeme pouze proto, abychom se na to sami podívali, pak by to porušování autorských práv být nemělo. Něco jiného by bylo, kdybychom to stahovali, vypalovali a prodávali. Pokud je to pro naši osobní potřebu, pak si myslím, že to zase takový problém není.

13 Matthias Matthias | E-mail | Web | 21. ledna 2012 v 12:57 | Reagovat

Mimochodem, mrkni na toto:

http://youtu.be/WIk9i-ry2gM

14 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 21. ledna 2012 v 14:24 | Reagovat

Díky za tvůj článek, do dneška jsem, nevěděla, o co vlastně jde, ale všude jsem to viděla a nechápala.
Též jak Hogreta doufám, žeto brzo opadne, pěkně by nám to zkomplikovalo život. :D

15 Shuffle Shuffle | Web | 22. ledna 2012 v 17:20 | Reagovat

To nemyslí vážně! Já bych se asi zbláznila - žádné anime, žádné yaoi, já bych uschla! Totalitní režim na internetu!

16 Alia Alia | Web | 22. ledna 2012 v 17:59 | Reagovat

No, o SOPE, PIPE i ACTU jsem se dozvěděla z 9Gagu. Bojím se sama sebe. :D

Nicméně. Možná je to pirátství, ale na něm  je postavena důležitá část civilizace. Zlatíčka tam nahoře by se nejdřív měli naučit o co jde a až pak se tvářit chytře.

17 d3stiny d3stiny | Web | 22. ledna 2012 v 18:28 | Reagovat

http://www.youtube.com/watch?v=qlFyoEKV0dE&feature=player_embedded - celkem srozumitelné video stručně vysvětlující, o co v ACTA jde. Jen dodávám, že ACTA narozdíl od SOPA neřeší "pirátství" jen na internetu, ale i v reálném světě, to ve videu zapomněli dodat. Koho by ACTA zajímala víc, ať si zajde na stránky českých Pirátů, mají to tam docela podrobně rozebrané a je tam i odkaz na originální znění ACTA, jestli se nepletu.

18 miss. bloody Scars miss. bloody Scars | Web | 23. ledna 2012 v 16:53 | Reagovat

Zrovna včera jsem na to narazila a nestačila jsem si divit. Lidi jak splašený podepisujou petice, ale k čemu takový petice budou, když se za chvíli stejně ocitneme ve světě, kde tě zavřou za terorismus a ty si přitom jenom stáhneš písničku. Je to v háji, a docela se toho děsím.

19 Syed Heckle Syed Heckle | Web | 24. ledna 2012 v 12:28 | Reagovat

O tomhle vím už sakramentsky dlouho a taky mě to sakramentsky...(polyká sprostá slova) Ale tady nejde JENOM o to pirátství. Řeknu ti jak to začalo s megauploadem (megavideo tím pádem také)

Už jednou při prosazování SOPA se snažili megaupload zničit, zablokovat a zbavit se jich. Bylo to tak vyhrocené, že i samotní zpěváci (jejichž písničky byly na megauploadu nahrané tím pádem - zpirátěné) se za megaupload postavili s důvodem, že i přestože je to pirátění jim stahování písníček nevadí - (evoluce: někdo si koupí jejich cd, někdo o něm neví, stáhne si písničku na netu, zalíbí se mu a možná si pak koupí i cd a i kdyby ne jsou rádi že je někdo poslouchá) Nazpívali proto za megaupload písničku, byla na YT ale to bylo nuceno píseň stáhnout, protože vláda měla PODEZŘENÍ že video porušuje autorská práva (což je úplný NONSENSE!) Takže pozor, oni můžou zablokovat cokoliv aniž by měli vůbec nějaký důkaz ..mohou blokovat i KVŮLI PODEZŘENÍ, bez nějakých důkazů...(nejhorší na tom je, že video žádná autorská práva neporušovalo, tzn. Oni nechtějí jen cenzuru, oni chtějí držet všechny v šachu) V tom je SOPA nejhorší.

20 Syed Heckle Syed Heckle | Web | 24. ledna 2012 v 12:29 | Reagovat

A s megauploadem to nakonec dopadlo tak, že ředitel této stránky byl zatčen.

21 Annieren Annieren | Web | 26. ledna 2012 v 17:00 | Reagovat

[20]: Slyšela jsem. Je to teda něco...

22 Annieren Annieren | Web | 26. ledna 2012 v 22:01 | Reagovat

[17]: Video už jsem viděla, ale bez titulek, takže takhle jsem tomu víc rozumněla. Díky zato.

[18]: To my všichni...

[19]: Megaupload mě hrozně naštval. Hrozně, hrozně, hrozně. Četla jsem nějaký komentář, kde si dotyčný stěžoval, že prostě nemá v okolí na filmy kam jít, tak je musí stahovat. Kdyby za ně musel platit nějaký ten malý poplatek za stažení, tak fajn, ale nic takového. Takže, když ho cituju: "I will steal."
Hrůza.

23 walker texas ranger walker texas ranger | 19. února 2012 v 19:48 | Reagovat

hele a neni to "vsechno patri vsem" ultra socialisticky?se me zda ze tady ty akty akorat chcou zavest kapitalismuz na internet(tzn platit za vsechno) a najednou se to nikomu nelibi..jak to?
nebo se pletu?
(se ptam protoze nikdo z boovniku za svobodnou vymenu informaci nechce zadny informace poskytnout)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PageRank ukazatel